Üdvözöllek a Határtalan Magyar hip-hop oldalán itt a NETWORK-ön
Csatlakozz te is társadalmunkhoz !! és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Rap Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Üdvözöllek a Határtalan Magyar hip-hop oldalán itt a NETWORK-ön
Csatlakozz te is társadalmunkhoz !! és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Rap Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Üdvözöllek a Határtalan Magyar hip-hop oldalán itt a NETWORK-ön
Csatlakozz te is társadalmunkhoz !! és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Rap Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Üdvözöllek a Határtalan Magyar hip-hop oldalán itt a NETWORK-ön
Csatlakozz te is társadalmunkhoz !! és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Rap Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát Bagi Máté indította 14 éve
Ebbe a fórumba írjatok a külföldi előadókról mint pl.:2pac élete vagy mikor jön ki a Shakurspeare vagy akármi ami a Külföldi Hip-Hop-pal kapcsolatos
Hozzászólások eddig: 7
Bagi Máté üzente 14 éve
A hiphop gyökerei
A hiphop gyökerei a nyugat-afrikai és afro-amerikai zenére vezethetők vissza.
A hiphopzene fő történelmi kora az úgynevezett "Old school" kor 1970-1985 között. Ezután következett az úgynevezett aranykora a hiphopzenének 1985-1995 között, ami magába foglalta a Keleti part és Nyugati part zenéit, és ezeket tovább vitte a modern korba. Itt inkább a Nyugati parti zene volt a dominánsabb, így kialakult az úgynevezett gengszterrap, G-funk. 1993 után megjelent az úgynevezett kemény hiphop (hardcore).
Bronxban az előző nyugodt évekhez képest fordulat állt be 1929-ben. Ennek a tetőzése az 1970-es években történt meg. A beruházások következményeként a felsőbb rétegek elköltöztek, az ott maradó alacsonyabb rétegeknek viszont egyre nehezebb lett a sora. Számos munkahely megszűnt, a fiatalok között is hatalmas volt a munkanélküliség aránya. Az elhagyatott házakban drogfüggők és fiatalokból álló bandák töltötték el napjaikat. A bandák nagy gondot jelentettek, ugyanis ezek már nem „csak” az iskolakerülő, csavargó fiatalokból álltak. Valós veszélyt jelentettek. Ezekben a nehéz időkben indult hódító útjára a hiphop. Az emberek kezdték megelégelni a folytonos bandaháborúkat, a kilátástalan életet, és valami újban próbáltak értelmet, önkifejezést keresni.
Bagi Máté üzente 14 éve
Az elsők
A hiphop megalakulásának dátuma 1973, ha egyáltalán lehet ilyet mondani egy zenei irányzattal kapcsolatban. Itt három fontos nevet kell megemlíteni. Ők voltak az úttörők: Afrika Bambaataa, Kool Herc és Grandmaster Flash.
Kool Herc, azaz Clive Campbell Jamaicában született, majd már gyerekként New Yorkba, Bronxba költözött a család. Zenei pályafutása során számos tehetséggel dolgozott (DJ AJ, DJ Timmy Tim, DJ Clark Kent), ők voltak a Herculoids.
Bambaata szintén Bronxban nőtt fel. Érdekes módon a nevét és az életkorát nem lehet tudni. Fontos szerepe volt, ugyanis gátat akart szabni a bandaháborúknak. Jelszavai a béke és a szeretet voltak. Mindenkit szeretettel várt a rendezvényein, akik alkalmazkodtak ehhez az attitűdhöz. Nevéhez fűződik továbbá a hiphop kitörése, és szélesebb körben való elterjedése Bronxon kívül is.
A barbadosi származású, de New Yorkban született Flash alapította a Flash and the Three MCs, majd a Furious Four és végül a Furious Five bandákat.
Az 1990-es években a Keleti Part Gengszter repperei szembekerültek a Nyugati Partiakkal. Ez vezetett Tupac Shakur és Notorious B.I.G. halálához 1996-ban es 1997-ben.
Bagi Máté üzente 14 éve
"East Coast vs. West Coast" Napjaink talán leghíresebb rap viszálya az 1990-es évek elejétől közepéig tartó rivalizálás az East Coast's Bad Boy Records és a West Coast's Death Row Records között, amit széles körben úgy emlegettek, és a média úgy számolt be róla, mint az East Coast vs. West Coast nézeteltérés.
A Hip hop New Yorkból származik, és a város 1992-ig a hip hop vitathatatlan fővárosa maradt., amikor Dr. Dre The Chronic-ja az egyik legnagyobb példányszámban eladott hip hop album lett, amit hamarosan követett Snoop Doggy Dogg Doggystyle albuma 1993-ban. Dre a Suge Knight vezette Death Row Recordsnál volt, és hamarosan olyan sztárok sorát hozta létre, mint - Tupac Shakur, Tha Dogg Pound és Snoop Doggy Dogg, és Los Angeles New York riválisa lett a hip hop közponjaként. Ekkortájt Puff Daddy 1993-ban alapított Bad Boy Record csapata volt a legnagyobb sztár az East Coaston, és tagja volt Craig Mack, Mase és Notorious B.I.G.
Bad Boyt és Death Rowt kapcsolatba hozták azzal a nézeteltéréssel, ami után ötször rálőttek Tupac Shakurra egy New Yorki studiónál 1994. november 30-án, és nyilvánosan megvádolták korábbi közeli barátját Notorious B.I.G-t és a Bad Boy Records csapatát. Ez a viszály fokozódott, miután Suge Knight kigúnyolta Puff Daddyt egy 1995. augusztusi díjkiosztón: "If you don't want the owner of your label on your album or in your video or on your tour, come sign with Death Row." Annak ellenére, hogy Puff Daddy megpróbálta enyhíteni a helyzetet egy nyilatkozattal késő este, Dr. Dre és a Death Row és Snoop Dogg egy későbbi előadását lefujjolták (amire Snoop híressé vált válasza "Az East Coaston nincs szeretet Dr. Dre és Snoop Dogg számára?").
A viszály tovább nőtt számos incidenst eredményezve. Először, 1995. szeptemberében, Knight egy közeli barátját lőtték le egy születésnapi partin Atlantában, amiért Knight nyilvánosan a Bad Boy Recordsot vádolta. Ezután, decemberben, a "New York, New York" videoklip manhattani forgatásán Snoop Dogg lakókocsijára lőttek rá többször (bár a lakókocsi akkor épp üres volt). Maga a video további viták forrása lett a megjelenésekor, a Death Row művészei new yorki felhőkarcolókat és határköveket döntöttek le, amin sok east costi művész és rajongó megsértődött. Az a gyanú is felmerült, hogy maga a dal is a Bad Boys Recordsot és New Yorkot általában vette célba, bár ez valószínűtlen, mivel a dal valójában egy Grandmaster Flash dal remake-je, általános, szokványos szöveggel, semmi olyan nincs benne, amit egyes személyek elleni támadásként lehetne értelmezni, és még azelőtt íródott és került felvételre, mielőtt a Bad Boy/Death Row viszály elkezdődött volna.
Bagi Máté üzente 14 éve
A viszály fokozódott 1996 elején, amikor Tupac felvette "Hit 'Em Up," című számát, amiben azt állította, hogy lefeküdt Notorious B.I.G feleségével (Faith Evans) és hogy "ez nem freestyle verseny, és niggerek mindnyájatokat megölünk”. B.I.G. hamarosan válaszolt Jay-Z "Brooklyn's Finest" számával (ezzel a lépéssel Jay-Z is belekeveredett a vitába). 1996. márciusában, a miamiban tartott Soul Train díjkiosztó ünnepségen összetűzés támadt a parkolóban Bad Boy és Death Row kísérete között, amelyben fegyverek is előkerültek. Bár fegyveres összetűzéshez vezetettek mindezek az ellentétek, nyilvánvaló volt a hip hop rajongók és előadók számára, hogy ez a rivalizálás elvadult, és túllépi a heves bár békés lírai versengésen.
1996. szeptember 7-én Tupac Shakurra többször rálőttek Las Vegasban és néhány nap múlva meghalt. 1997. március 9-én Notorious B.I.G -t lőtték le Kaliforniában. Mindkét gyilkosság megoldatlan maradt, és sok teória látott napvilágot (néhány ezek közül összeesküvés elmélet). Ezek közé tartozik a legismertebb, hogy Shakur (és talán Biggie is) megrendezte saját halálát.1997-ben, több rapper, köztük Bizzy Bone, Doug E. Fresh és Snoop Dogg találkozott Louis Farrakhan, a Nation of Islam vezetőjének kérésére és megígérte, hogy megbocsát minden sértést, ami a rivalizálással és Shakur és Biggie halálával összefügghet.
Halála előtt, 2Pac is külön vitába keveredett több másik East Coast rapperrel. 2Pac néhány barátját megakadályozta Mobb Deep csapata egyik koncertjükben, és amikor az incidens híre eljutott az akkor börtönben lévő 2Pac-hez, egy erőszakos fenyegető üzenetet küldött Mobb Deepnek. Mobb Deep azonnal válaszolt a "Drop a Gem on 'Em" számával, ami, bár a Hell On Earth albumon szereplő hivatalos kiadása 2Pac "Hit 'Em Up" kislemeze után jelent meg, ahol kigúnyolta Mobb Deep-et, sokkal korábban forgalomba került a new yorki mixtapesen és rádiókban. Nas is felbosszantotta 2Pac-et, amikor kigúnyolta a “The Message” számának "Fake thug, no love, you get the slug, CB4 gusto your luck blow..." sorával, bár Nas tagadta, hogy ez a sor valaha is 2Pacet célozta volna meg. Még Chino XL, egy new jerseyi underground rapper is magára vonta 2Pac haragját a "Hit Em Up"-ban egy félreérthető hasonlattal "By this industry, I'm trying not to get fucked like 2Pac in jail" (irónikus, hogy ez a sor egy duett része a büszke West Coastképviselővel, Ras Kass-szel).
Bagi Máté üzente 14 éve
East Coast vs West Coast 1/3
Chino gyorsan reagált egy freestyle-lal élő rádióadásban, de ezt is figyelmen kívül hagyta vagy nem hallotta 2Pac. Mivel ezek a rapperek mind East Coast előadók, és mert őket is gyakran inzultálták ugyanazokban a dalokban, amikkel 2Pac a Bad Boy Records-ot, gyakran azt hitték róluk, hogy egy nagyobb "East Coast vs West Coast" háború részesei. Valójában, ezeknek a vitáknak más oka volt, mint a Bad Boy/Death Row vitának, éa kapcsolat ezen előadók és a Bad Boy Records között igen korlátozott volt egy egyáltalán nem létezett. (Nas valójában sokkal gyakrabban működött együtt a Death Row-nál Dr. Drevel mint a Bad Boy Records művészeivel). Ezért, és mert a két cost sok prominens művésze, mint Redman, Busta Rhymes, E-40 és a Wu-Tang Clan egyáltalán nem vett részt a vitában, széles körben elterjedt nézet volt, hogy Death Row/Bad Boy viszály média általi East Coast vs. West Coast harcként való beskatulyázása félrevezető és feltűnéskeltés volt.
Nem sokkal Shakur halála után, a Death Row Records tönkrement, mert Afeni Shakur, Tupac anyja, beperelte, hogy állítólag milliókat csalt ki a fiától. A vezető, Suge Knight végül börtönben végezte egy mindettől független feltételezett nemi erőszak miatt. Lady of Rage és Nate Dogg is pert indított a Death Row ellen hasonló ürüggyel. Puff Daddynek is többszörös jogi problémája volt, többek között egy new yorki klub beli lövöldözés miatt; őt felmentették, de rapper társát, Shynet nem. A Bad Boy Records nagyrészt megőrizte helyét az iparág élén Notorious B.I.G halála óta, Mase-zel sikereket értek el korai visszavonulása előtt és Puff Daddy (most Diddy) maga is jelentős keresekedelmi sikert könyvelhetett el. Mostanában, a Bad Boy piacképes tehetségek hiányával küzd, és mert Puff jobban törődik egyéb vállalkozásaival (pl. A Sean John ruhákkal). Miután Suge Knight kijött a börtönből, a Death Row Records újjászületett "Tha Row" néven, több előadóval szerződve, beleértve a korábbi Dogg Pound tagot, Kurupt-ot, és Lisa "Left Eye" Lopest. Sajnos Lopes meghalt egy autóbalesetben nem sokkal a leszerződése után, és a többi szerződésük nem hozott sikereket.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás